De nieuwe weg naar muziekeducatie

Gepubliceerd: 09 juli 2020

70o-raccoons-driving-header.png - Project Bureau ZMS

Het muziekonderwijs in Zeeland heeft een vernieuwde vorm met verlaagde tarieven. We hebben het afgelopen jaar hard gewerkt aan uitbreiding van het professionele team waarbij co-creatie centraal stond. Muziek is een universele taal is die voor iedereen toegankelijk moet zijn.  Co-creatie was niet alleen belangrijk aan het begin van onze nieuwe reis, maar zal het altijd zijn. Ook in het nieuwe aanbod.

Muziek leren en maken. Artistiek denken. Muzikaal vertalen. Thuis en op school. Maar ook muziek als sociaal verbindende factor. Dat zijn de kernwaarden van onze nieuwe pijlers, de vier muziekeducatieve scenario’s waarin alles samenkomt: proeven, kennismaken, verdiepen en specialiseren. De culturele competenties zoals het creatief, analyserend en oplossend vermogen vroegen met de komst van deze scenario’s in combinatie met de nieuwe producten naar een uitbreiding. Wij hebben daarom een nieuw model ontwikkeld waarmee deze waarden worden versterkt en aangevuld. Deze kun je hieronder zien.

Nieuw model

Artistiek denken en muzikaal vertalen is de kern van dit nieuwe model. Het spreekt voor zich dat creativiteit hierbij nu meer dan ooit een belangrijke rol speelt. Niet alleen bij de kinderen, jongeren, ouderen, maar ook bij de leerkrachten, schoolleiders en zorgprofessionals. Voor iedereen. En samen. Co-creatie dus. 

Benieuwd?

Bekijk snel ons nieuwe aanbod of neem contact op voor een afspraak met het Projectbureau. We gaan graag in gesprek om samen te onderzoeken wat het beste past.

 

 

 

 

 

 



Terug naar overzicht